Wednesday, November 25, 2009

Ujian Allah..

Tahun ini banyak ujian yang Allah bagi. Alhamdulillah, ujian dan dugaan yang menimpa pastinya ia tanda kasih sayang Allah. Cuma saya mohon pada Allah, moga saya diberi kekuatan, ketabahan dan kesabaran dalam menghadapinya. Selepas kejadian Amjad terkena demam sawan hari tu, suami saya pula kena chicken pox. Sebulan cuti sakit dan 2 minggu kena kuaratin dalam bilik.


Alhamdulillah, tak melarat kepada Amjad. Lepas kena chicken pox, suami saya bedah tonsil pulak. Sebelum ni dia asyik batuk dan selsema, syukur lepas bedah dah takde selsema dan batuk. Makan memang kena jaga, hari kedua lepas bedah dia batuk berdarah..risau saya dibuatnya. Ni sebab luka tak berapa elok lagi dan perlu makan makanan yang sejuk dan lembut. Ais krim tak elok dimakan, lagi buat tekak berkahak dan batuk..kalau batuk tu yg bahaya, takut luka balik tempat yg dipateri. Eloknya makan jeli yang berperisa lembut macam sirap/coklat, jangan yang masam atau tajam.

Dah elok tekaknya, sekali lagi suami saya sakit. Dia mengalami kecederaan lutut yg serius dan perlukan pembedahan. Ni gara-gara main badminton (- -). Sekarang masih pergi kerja tapi bertongkat. Malang tapak kakinya membengkak sebab tampung badan ketika berjalan. Insyaallah, mungkin buat pembedahan lepas raya haji ni.

Alhamdulillah, saya masih lagi sihat untuk menjaga Amjad dan suami. Memang bila suami sakit ni, kerja kita bertambah dan penat. Ibarat patah sebelah kaki jugaklah. Doakan moga saya sentiasa sihat, diberi kekuatan dan kesabaran menghadapinya.
Maaf juga pada kawan2 yang menempah beg dsbnya, saya mengambil masa yg agak lama dan lari dari waktu yg patut ia disiapkan. Biasanya suami boleh jaga Amjad bila dia balik kerja dan sy boleh siapkan tempahan. Bila jadi mcm ni, terpaksalah sy curi2 masa dan tunggu Amjad tidur baru boleh menjahit. Beberapa minggu yg lepas pulak sibuk dgn persiapan adik ipar nak kahwin, dah selesai yg tu hal ni pulak..huhu. Apapun, syukurlah..tak baik sy mengeluh.

Macamana dengan bedah lutut (ACL surgery) yg bakal dialami oleh suami saya?? Boleh tengok kt video ni..



Nak tengok mcmana bedah tonsil?? Yang ni dia dah kena.



Huhu..tak sanggup tengok.

Moga abang cepat sembuh, sihat seperti sediakala..aminn.
Ibu sayang abah.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...